Főoldal > Felnőtt jóga

Felnőtt jóga

Felnőtt hatha és dinamikus jógaórák teremben és a szabadban is!
Az óra menete a következő:

Bemelegítés: Itt átmozgatjuk az egész testet, ügyelve a fokozatos terhelésre.
Aktuális fizikai állapotunk tudatosítása.
Ászanák (testtartások) gyakorlása:
A jóga kezdő gyakorlataival dolgozunk, amelyek összeállítása a csoportban jelenlévők aktuális fizikai  és mentális állapotához igazodik. Javítjuk a testtartást, az elgyengült izmokat erősítjük, a megrövidült izmokat nyújtjuk. A légzés és a mozgás összhangját gyakoroljuk. Az órán a gyakorlatok kitartása, tehát statikus végzése mellett, dinamikus gyakorlást is végzünk. Amely azt jelenti, hogy összekapcsolunk néhány jóga gyakorlatot, és légzésszinkronnal egybekötve folyamatosan végezzük el.

Relaxáció: Az óra vezetett relaxációval zárul, amely így teszi egésszé és teljessé a gyakorlást. A test ellazul, megpihen, az idegrendszer töltődik.

A gyakorlatok jótékony hatásai a test egészére kiterjednek. Javítják a testtartást, erősíti a vázizomzatot, erőssé és rugalmassá teszik az izmokat, növelik az ízületek mozgásterjedelmét, segítik az emésztőszervek működését (tápanyag és oxigénellátását javítja), harmonizálják az idegrendszer működést.

A fentieken kívül a jógának még számos jótékony hatását lehetne felsorolni, de a jóga felbecsülhetetlen értékét igazán a gyakorlás útján, a saját tapasztalatinkon keresztül értjük meg.