Főoldal > Jóga

Jóga

Kiknek ajánlott jógázni és mik a jóga hatásai

“Á, ez nem nekem való, a jóga nem a legfontosabb dolog az életben, túl idős vagyok én már ehhez, nem vagyok elég hajlékony, nem szeretem,ha néznek, miközben tornázom, …” Ilyen és ehhez hasonló kifogásokat hallhatunk sokaktól a jóga kapcsán. Esetleg te/ön is mondta már valamelyiket? Akkor van egy jó hírünk.
Bárki jógázhat, nem számít mennyi idős, milyen anyagi körülmények között él, milyen a fizikai kondíciója, milyen betegségei vannak. A jóga bármikor elkezdhető, nincs különleges feltételekhez kötve.
Nem a testi ügyesség fontos a jógában, hanem az, ahogyan megtanuljuk tudatosítani egész szervezetünket, testünket!

A jógának rengeteg pozitív hatása lehet életünkre, egészségünkre fizikai és mentális értelemben is. Elsősorban a test és a légzés kontrollja által az ember képes lesz elméjét is szabályozni, a gondolatokat elcsendesíteni, s ezáltal megszabadulni a stressztől és erőteljesebb koncentrációs képességre is szert tesz.
Elsősorban a betegségek megelőzésében jelentős a jóga szerepe, de a már kialakult problémák kezelésében is hatékony segítséget jelent.
Fejleszti az állóképességet, javítja a koordinációs készséget és az egyensúlyt is.
A jógapózok:
– a belső szerveket és az idegeket megmasszírozák
– a gerincet helyes tartásba igazítják és megerősítik
– az ízületeket átmozgatják
– a test minden izmát megnyújtják és megerősítik

Az orvostudomány is kezd végre felfigyelni a jóga pozitív élettani hatásaira.
Tény,hogy a relaxáció csökkenti a magas vérnyomást, a testgyakorlás és a légzőgyakorlatok komoly betegségeket tudnak megszüntetni (pl.: ízületi gyulladás, asztma, stb.).
Egy hatha jóga hatásait elemző tanulmány tapasztalatai:
– megnövekedett a tüdőkapacitás
– a kívánt testsúly elérésében segít
– stresszel szembeni ellenállás javul
– csökken a koleszterinszint, vércukorszint
– szabályos légzés kialakulása